چه مدت بعد از جراحی بینی می توانید میکاپ کنید؟

۲۲۴ بازديد
میکاپ بعد از جراحی زیبایی بینی

طبیعی است که بخواهید در مرحله بعد از جراحی زیبایی بینی آرایش کنید تا کبودی ها را پنهان کرده و به طور کلی احساس بهتری داشته باشید. خوبه! با این حال ، مهم نیست که بازیگران را خیس نکنید. از آنجا که اگر خیس شود ، قبل از مهلت 7 روزه حذف پس از جراحی می افتد و ممکن است نتیجه جراحی شما را تحت تأثیر قرار دهد.

در اینجا برخی از اطلاعاتی است که شما باید در مورد "چه مدت زود می توانید آرایش کنید پس از جراحی زیبایی بینی" بدانید.

چه زمانی می توانم بینی خود را پس از جراحی زیبایی بینی آرایش کنم؟


معمولاً جراحان می گویند بعد از جراحی بینی حدود 3 تا 4 هفته به بینی فشار وارد نکنید. با این حال ، مقدار دقیق زمانی که باید قبل از آرایش روی بینی پس از جراحی بینی صبر کنید ، با چند ملاحظه تعیین می شود ، مهمترین آنها روش جراحی زیبایی بینی است. آرایش لباس پس از جراحی زیبایی بینی

برش های جراحی زیبایی بینی در داخل بینی ایجاد می شود. در نتیجه ، هیچ کبودی قابل توجهی ، خونریزی کمتر و زمان بهبودی سریعتر وجود نخواهد داشت. در صورت جراحی زیبایی بینی بسته ، چند روز پس از جراحی می توانید آرایش کنید. مدت زمان آرایش بعد از جراحی زیبایی بینی به طور معمول بسیار بیشتر است. اکثر جراحان توصیه می کنند قبل از آرایش بینی خود یک ماه یا بیشتر صبر کنید.

به خاطر داشته باشید که بعد از جراحی گچ روی بینی شما قرار می گیرد و باید حدود یک هفته گچ را خشک نگه دارید.

چه موقع می توانم بعد از جراحی زیبایی بینی صورتم را آرایش کنم؟


تقریباً همه بیماران پس از جراحی بینی کبودی و تورم را تجربه می کنند. اگر می توانید تحمل کنید ، بگذارید بعد از 1-2 هفته به تدریج ناپدید شوند. اگر تحمل کبودی ندارید و باید به محل کار خود برگردید ، تورم و کبودی تا حد زیادی با استفاده از مواد آرایشی و مواد پایه از جمله ضد آفتاب رنگی پنهان می شود. به طور کلی ، بیماران معمولاً می توانند بلافاصله آرایش کنند به شرطی که از ناحیه عمل شده خودداری کنند. بعد از حدود دو هفته ، آنها می توانند آرایش چشم خود را نیز از سر بگیرند.

اینکه از چه مواد آرایشی استفاده می کنید به نوع و رنگ پوست شما بستگی دارد. معمولاً بهتر است از مواد آرایشی پایه معدنی و پایه های سبز استفاده کنید تا تورم و کبودی بهتر پنهان شود. فقط به خاطر داشته باشید که هنگام آرایش ، آنها را در فاصله 1 سانتی متر از لبه گچ یا برش های بینی قرار ندهید. در هفته اول از آب برای پاک کردن آرایش خود استفاده نکنید اما می توانید به آرامی از پارچه تمیز کننده یا پاک کننده آرایش چشم استفاده کنید.

پس از جراحی زیبایی بینی از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید


بعد از جراحی زیبایی بینی ، پوست اطراف بینی نسبت به اشعه ماورا بنفش خورشید حساس تر می شود. اشعه ماورا بنفش خورشید می تواند رنگ پوست را تغییر دهد ، به ویژه در ناحیه جراحی. این تغییر رنگ ممکن است با گذشت زمان از بین نرود و به یک مشکل تبدیل شود.

برای محافظت از بینی بهتر است در معرض آفتاب قرار نگیرید و اگر مجبور به بیرون رفتن هستید از ضد آفتاب و کلاه استفاده کنید.

از ضد آفتاب هایی استفاده کنید که منافذ پوست را مسدود نمی کند ، زیرا مسدود شدن منافذ پوست پس از جراحی زیبایی بینی مشکل ساز شده و ممکن است باعث جوش و آکنه شود. اکثر پزشکان استفاده از ضد آفتاب با SPF 30 یا 40 را توصیه می کنند. SPF بالاتر باعث مسدود شدن منافذ و ایجاد آکنه و جوش می شود.

بعد از جراحی زیبایی بینی استفاده از مرطوب کننده ها را ادامه دهید


اگر عادت داشتید از کرم مرطوب کننده برای جلوگیری از خشکی پوست استفاده کنید ، توصیه می شود بعد از عمل بینی این عادت را ترک نکنید. همچنین توصیه می شود از مصرف محصولات دارای مواد م ingredientsثر مانند آلفا هیدروکسی اسید یا رتینوئیدها خودداری کنید. وجود این عوامل در محصولات بهداشتی و آرایشی می تواند پوست را تحریک کرده و باعث حساسیت بیشتر آن در برابر نور خورشید شود. علاوه بر این ، آنها پوست را خشک می کنند ، در حالی که هدف از مراقبت از پوست پس از جراحی زیبایی بینی ، داشتن پوستی سالم و مرطوب است.

چگونه می توان بعد از جراحی زیبایی بینی آرایش کرد؟


آرایش بعد از جراحی زیبایی بینی می تواند احتیاط بیشتری را ایجاب کند. همیشه بخاطر داشته باشید که بعد از جراحی ، پوست آسیب پذیرتر می شود ، بنابراین باید برای جلوگیری از آسیب دیدن اقدامات احتیاطی را انجام دهید تا به نتایج دلخواه برسید.

قبل از آرایش بعد از عمل بینی مطمئن شوید که همه چیز تمیز است. قبل از آرایش مطمئن شوید که پوست شما تمیز است و از برس و محصولات آرایشی تمیز استفاده می کنید.
پس از جراحی زیبایی بینی ، هنگام استفاده و از بین بردن آرایش باید بسیار احتیاط کنید. هنگام استفاده از آرایش ، ایجاد فشار بیشتر به صورت باعث تحریک زخم ها و به تاخیر انداختن روند بهبودی می شود.
پس از جراحی زیبایی بینی ، جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوست مهم است. از آنجا که برخی از مواد آرایشی می توانند منافذ پوست شما را مسدود کنند ، انتخاب لوازم آرایشی مناسب بسیار مهم است. همچنین ، آن را کم استفاده کنید.
برای اینکه پوست شما بتواند نفس بکشد و بهبود یابد ، از استفاده از پودر ، رژگونه و برخی از پایه ها خودداری کنید.
هنگامی که برای اولین بار پس از جراحی زیبایی بینی آرایش خود را شروع کردید ، با احتیاط مراقب باشید و از محل جراحی دور باشید. آرایش و مواد آرایشی خاص می توانند برش ها را تحریک کرده و باعث ایجاد عفونت شوند ، از بهبودی مناسب و دستیابی به نتایج مطلوب جلوگیری می کنند و همچنین خطر سلامتی را به همراه دارند.

منبع: 

https://iranhealthagency.com/makeup-after-rhinoplasty/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.